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ABN AMRO

Printing at ABN AMRO was frequently problematic, leading to a high volume of calls to the IT helpdesk. The bank saw an opportunity to solve this problem and, at the same time, make document management fast, secure and efficient. To enable this optimisation to happen, Ricoh collaborated with IBM, which is responsible for ABN Amro’s outsourced IT infrastructure including desk-side services and service-desk. ABN AMRO has substantially increased employee and customer satisfaction, resulting in higher productivity at lower costs.

"Ricoh, in collaboration with IBM, continues to encourage us to increase our cost effi ciency, while employees get modern resources which help them serve customers faster and more securely." Harry Heijes, Head of EUS, ABN AMRO

  • Herausforderung: Digitale Workflows und Prozesse, Informationssicherheit, Verwaltung und Compliance
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Große Unternehmen
  • Service Line: Managed Document Services

Fallstudien

  • Caisse d'Epargne

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    Ricoh implementiert eine innovative Scan-Lösung, um den Dokumenten-Workflow der Caisse d‘Epargne zu verbessern und den Verwaltungsaufwand zu reduzieren.

  • Retailbank - optimierte Kundenkommunikation

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    Die Druckmanagementlösung von Ricoh strafft Workflows bei einer Retailbank und hilft, die Kundenkommunikation zu verbessern.

  • Versicherungsunternehmen

    Versicherungsunternehmen

    Ricoh hilft einer führenden Versicherungsgruppe bei der Konsolidierung des Geschäftsbetriebs und der Implementierung einer agilen, kostensparenden Betriebsumgebung.